Japon şirketleri İngilizce açıklamayı zorlayıcı buluyor
Yakın zamanda yapılan bir anket, Japon şirketlerinin önemli bir çoğunluğunun Tokyo Menkul Kıymetler Borsası’nın (TSE) üst düzey şirketlerin temel mali tablolarını İngilizce olarak açıklamasına yönelik yaklaşan zorunluluğu zorlayıcı bir gereklilik olarak gördüğünü gösteriyor. Nikkei Research tarafından 3 Nisan – 12 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilen ankete katılan şirketlerin %91’i bu zorunluluğu külfetli buluyor.
Japan Exchange Group tarafından işletilen TSE, borsada işlem gören şirketlerin hem yerli hem de yabancı yatırımcılar nezdinde cazibesini arttırmak amacıyla daha iyi bir kurumsal yönetim için çaba sarf etmektedir. Bu girişimler arasında Nisan 2022’de Prime piyasasının faaliyete geçmesi ve Mart 2023’te firmaların, özellikle de hisseleri defter değerinin altında işlem görüyorsa, sermaye verimliliğini artırmaya yönelik uzun vadeli planlarını açıklamaları için yapılan çağrı yer alıyor.
Anket sonuçları, şirketlerin yarısından fazlasının Nisan 2025’e kadar iki dilde açıklama için bir sistem kurmayı planladığını gösterdi; bu tarih, zorunluluğun Prime piyasasındaki yaklaşık 1.600 şirket için geçerli olacağı tarihtir. Bununla birlikte, katılımcıların dörtte birinden fazlası son tarihe yetişme konusunda endişelerini dile getirirken, beşte birinden azı halihazırda böyle bir sisteme sahip olduklarını belirtti.
TSE’nin sermaye verimliliğini artırma çabasına karşılık olarak, şirketlerin %53’ü hala ne gibi adımlar atacaklarını düşünmektedir. Bu arada, %23’ü bu çağrıya tam olarak yanıt vermiş, %22’si ise borsaya kote olmadıkları için ankete katılmamıştır. Sadece %3’ü herhangi bir yanıt vermemeyi tercih etmiştir.
Spesifik önlemlerle ilgili olarak, firmaların yarısından biraz fazlası önümüzdeki altı ay içinde yatırımcı ilişkileri faaliyetlerini geliştirmeyi veya büyümeye yatırım yapmayı planlıyor. Ayrıca, %48’i hissedar getirilerini artırmayı ve yaklaşık dörtte biri de iş portföylerini yeniden yapılandırmayı planlamaktadır.
Anket ayrıca firmaların %87’sinin 1 Nisan’da yürürlüğe giren kamyon sürücüleri için yeni yıllık fazla mesai sınırlarının etkilerini hissettiğini veya beklediğini ortaya koydu. Hükümet, çalışma koşullarını iyileştirmek ve mesleği daha cazip hale getirmek için yıllık fazla mesai sınırını 960 saat olarak belirledi.
Şirketlerin yaklaşık üçte ikisi fazla mesai kısıtlamalarını ele almak için nakliye firmalarıyla ortaklık kurmayı düşünüyor. Ayrıca, %57’si teslimat rotalarını ve programlarını gözden geçiriyor ve %47’si artan maliyetleri karşılamak için fiyatları yükseltmeyi planlıyor.
Ankete 400 firma katılmış ve yanıtlar soru başına 164 ila 228 arasında değişmiştir. Daha samimi yanıtlar alınabilmesi için katılımcılar anonim kaldı.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.